Aktuální informace z PID

PID
Změna podmínek pro bezplatnou přepravu ukrajinských válečných uprchlíků od 10. 3. 2022

Od 10. března 2022 se v rámci Pražské integrované dopravy upravují podmínky pro uznávání bezplatné přepravy pro ukrajinské občany. Nově bude nutné doložit nárok na přepravu za 0 Kč jedním z následujících způsobů:

  • cestovním pasem Ukrajiny s vízem strpění vydaným Ministerstvem vnitra ČR nebo Policií ČR

  • hraniční průvodkou s vlepeným vízovým štítkem s vízem strpění vydaným Ministerstvem vnitra ČR nebo Policií ČR

Pro překlenutí doby od příjezdu uprchlíků z Ukrajiny do získání potřebného víza v České republice bude uznáno i razítko s datem překročení hranice EU v cestovním pase, avšak ne s datem starším než 23. 2. 2022, a to po dobu maximálně 30 dnů od vstupu na území EU.

Dosud vydané jízdenky pro hosta včetně jejich variant zůstávají i nadále v platnosti. Nově už při splnění výše uvedených podmínek není nutné o jízdenku pro hosta žádat.

Bezplatná přeprava je za těchto podmínek povolena ve všech dopravních prostředcích na linkách Pražské integrované dopravy na území Prahy a Středočeského kraje vyjma vlaků (tam se řídí obdobnými pravidly jednotlivých železničních dopravců).

Všichni ostatní občané Ukrajiny, kteří nesplňují výše uvedené podmínky, necestují zdarma a přepravují se dle Tarifu PID.

Víza strpění vydává Cizinecká policie – bližší informace zde:

https://www.mvcr.cz/clanek/pracoviste-mv-odboru-azylove-a-migracni-politiky-praha.aspx

Plný provoz MHD od 21. 3. 2022

Od pondělí 21. března 2022 dochází s ohledem na uvolňování protiepidemických opatření, ukončení jarních prázdnin a očekávaný nárůst počtu cestujících k obnovení plného rozsahu provozu pražské MHD. Častěji tak pojede metro, tramvaje i městské autobusy.

U metra se zkrátí intervaly v pracovních dnech na všech linkách (plný víkendový provoz byl obnoven již od 26. 2. 2022). U tramvají se zkrátí intervaly v odpolední špičce pracovních dnů (z 10 minut na 8, u páteřních linek 9, 17 a 22 z 5 na 4 minuty). U autobusů se zkrátí intervaly v pracovních dnech, například ve špičkách u páteřních linek většinou ráno ze 7–8 na 5–6 minut a odpoledne z 10 na 7–8 minut, u vybraných linek dojde ke zkrácení intervalů také o víkendech. Na linkách 100 a AE zůstává částečně omezený provoz.

Zároveň i nadále zůstává omezený večerní provoz MHD mezi 21:00 a 22:30 a také víkendový noční provoz. Obnovení plného provozu je očekáváno následně dle vývoje poptávky.

Sezona přívozů začíná

Od soboty 26. března 2022 se k celoročním přívozům P1 a P2 a výlukově letos dříve zprovozněnému přívozu P6 připojí i ostatní sezonní přívozy, které budou v provozu do 30. října 2022. Na těchto přívozech však dojde oproti předchozím letům k následujícím změnám.

Podolský přívoz P3 vypluje v nové kratší trase, kterou umožnilo zprůchodnění části Žlutých lázní (volně přístupný areál Dvorce). Díky tomu jsou místo původního Veslařského ostrova novým pravobřežním přístavištěm Dvorce s výrazně lepší dostupností dalších stejnojmenných zastávek tramvají a autobusů. Přívoz P3 tak může být vítanou alternativou při blížící rekonstrukci Barrandovského mostu, kdy lze očekávat negativní vliv na provoz autobusových linek vedených přes most. Výhodou je i zkrácení intervalů linky P3 – z původních 20 minut na 15 minut a v ranní špičce na 10 minut.

Výtoňský přívoz P5 nově popluje celodenně v kratším intervalu 20 minut a bude zajišťovat i obsluhu přístaviště Kotevní (do loňska obsluhováno samostatnou linkou P4, nově ale v režimu „na znamení“). Tím dojde k potřebnému posílení kapacity mezi ostrovem Císařská louka a Výtoní, současně však bude zachováno i výrazně méně poptávané spojení na levý břeh Vltavy.

Holešovicko-karlínský přívoz P7 ve své poslední sezóně již nebude obsluhovat ostrov Štvanice, protože východní cíp ostrova je odříznut záborem staveniště Štvanické lávky, která od podzimu přívoz plně nahradí.

Více o přívozech PID: https://pid.cz/privozy/

Seznam pražských přívozů v provozu od 26. března 2022:

P1 Sedlec – Zámky: V provozu denně do 20:00, v pracovní dny od 5:25, o víkendech od 6:45.

P2 V Podbabě – Podhoří: V provozu denně do 22:00, v pracovní dny od 5:25, o víkendech od 6:30.

P3 Lihovar – Dvorce: V provozu denně do 22:00, v pracovní dny od 7:00, o víkendech od 8:00.

P5 Císařská louka – Kotevní – Výtoň: V provozu denně od 8:00 do 19:00–21:00 podle denního světla.

P6 Lahovičky – Nádraží Modřany: V provozu denně do 19:00–21:00 podle denního světla, v pracovní dny od 7:00, o víkendech od 8:00.

P7 Pražská tržnice – Rohanský ostrov: V provozu denně do 19:00–22:00 podle denního světla, v pracovní dny od 7:00, o víkendech od 8:00.

Cyklohráček vyjíždí do další sezony

Speciální vlaková souprava Cyklohráčku nejen pro malé i velké výletníky vás při vašich cestách za dobrodružstvím doprovází letos již devátým rokem! Od 26. 3. 2022 opět každou sobotu, neděli i svátky od konce března až do konce října vás vlak dvakrát denně sveze z pražského hlavního nádraží do královského města Slaný. Podíváte se na nejhezčí pražskou železniční trať, tzv. Pražský Semmering, a přes Jinonice, Cibulku a Zličín se dostanete do středočeské Hostivice, odkud vláček pokračuje malebným krajem kolem zříceniny hradu Okoř a Zákolanským údolím, kde se můžete vydat na výlet do útulného Zooparku Zájezd nebo k nejstarší dochovalé stavbě v celých Čechách – na rotundu sv. Petra a Pavla na Budči. Významným cílem je konečná stanice Slaný, jež nabízí mnoho zajímavých aktivit pro malé i velké. Cyklohráček během sezóny navíc ještě 6× zavítá až do Zlonic, kde se nedaleko nádraží nachází železniční muzeum. Nedílnou součástí Cyklohráčku je od letošní sezóny motorová lokomotiva řady 714 v novém pestrobarevném nátěru. Její lak je laděn do barev všech čtyř herních vozů. Začátkem sezóny budou do Cyklohráčku doplněny nové herní prvky pro malé cestující.

Sezonní vlaky PID 2022

V sobotu 26. března 2022 opět vyjedou po zimní přestávce víkendové rekreační vlaky Pražské integrované dopravy dopravců České dráhy a KŽC Doprava, které spojují hlavní město s turisticky atraktivními destinacemi ve středních Čechách i sousedních krajích. Stejně jako v loňském roce se i letos můžete vydat na výlet do oblasti dolního Posázaví, Brd, na Kokořínsko, do Českého ráje nebo Šluknovského výběžku. Novinkou letošní sezony je prodloužení trasy Rakovnického rychlíku, který bude prodloužen až do Kralovic u Rakovníka. Ve všech vlacích platí kromě tarifu jednotlivých dopravců také Tarif PID, díky kterému je možné kombinovat na jednu jízdenku vlak i návazné autobusy nebo pražskou MHD.

Stručný jízdní řád

Cyklohráček

  • Praha hl. n. (9:06) – Slaný (10:41)

  • Slaný (11:02) – Praha hl. n. (12:51)

  • Praha hl. n. (13:04) – Slaný (14:41) – Zlonice* (14:55)

  • Zlonice* (16:44) – Slaný (17:00) – Praha hl. n. (18:46)

* v trase Slaný – Zlonice jede jen ve dnech 30. 4., 21. 5., 18. 6., 30. 7., 27. 8. a 24. 9. 2022

Cyklo Brdy

  • Praha hl. n. (8:17) – Beroun – Příbram – Blatná (11:04)

  • Blatná (16:50) – Příbram – Beroun – Praha hl. n. (19:34)

Český ráj

  • Praha Masarykovo n. (8:54) – Jičín – Turnov (11:35)

  • Turnov (16:23) – Jičín – Praha Masarykovo n. (19:16)

Kokořínský rychlík

  • Praha-Vršovice (8:17) – Praha hl. n. (8:28) – Mělník – Mšeno (10:33)

  • Mšeno (17:03) – Mělník – Praha hl. n. (18:50) – Praha-Vršovice (18:59)

Lužickohorský rychlík

  • Praha-Vršovice (8:44) – Praha hl. n. (8:58) – Bezděz – Krásná Lípa – Mikulášovice dolní nádraží (13:08)

  • Mikulášovice dolní nádraží (15:17) – Krásná Lípa – Bezděz – Praha hl. n. (19:38) – Praha-Vršovice (19:46)

Rakovnický rychlík

  • Praha hl. n. (9:13) – Beroun – Křivoklát – Rakovník – Kralovice u Rakovníka (11:58)

  • Kralovice u Rakovníka (14:40) – Rakovník – Křivoklát – Beroun – Praha hl. n. (17:29)

Posázavský motoráček

  • v sobotu Praha hl. n. (7:39) – Davle – Týnec nad Sázavou (9:01)

  • v sobotu Týnec nad Sázavou (9:15) – Davle – Praha hl. n. (10:29)

  • v neděli Praha h. n. (14:55) – Davle – Týnec nad Sázavou (16:11)

  • v neděli Týnec nad Sázavou (18:01) – Davle – Praha hl. n. (19:28)

Změna Tarifu PID od 1. 4. 2022

Od 1. dubna 2022 dochází v návaznosti na úpravy výše celostátních slev ke změnám cen jízdného pro děti, studenty a seniory ve Středočeském kraji. Státní sleva pro tyto tarifní kategorie (děti od 6 do 18 let, studenti od 18 do 26 let a senioři od 65 do 70 let) se snižuje ze 75 % na 50 %. S tím souvisí i změna cen jízdného pro jednotlivou jízdu i předplatních kuponů PID, které budou nově poloviční oproti plné ceně. Další změnou bude zavedení zlevněného jízdného pro držitele průkazů ZTP a ZTP/P ve Středočeském kraji, kteří budou mít nově slevu 75 % z plné ceny jízdného, a to jak v autobusech, tak ve vlacích PID (dosud mohl cestovat v autobusech zdarma). Pro cestování po Praze se ceny jízdného nemění.

Upozorňujeme, že z důvodu nemožnosti kompenzace nevyužitých jízdenek ze strany státu nebude možný zpětný odkup nevyužitých jízdenek, které pozbydou po 1. 4. 2022 platnosti, a to včetně jízdenek zakoupených v mobilní aplikaci PID Lítačka. Tyto jízdenky je nutné využít do 31. 3. 2022.

Integrace Vlašimska od 1. 4. 2022

Od pátku 1. 4. 2022 dojde ve spolupráci organizátorů dopravy IDSK a ROPID společně s městy, obcemi a autobusovými dopravci k dalšímu rozšíření integrace veřejné dopravy v okrese Benešov. V této fázi integrace budou již zaintegrovány všechny obce v celém tomto okrese. Konkrétně se jedná o všechny obce v oblasti obce s rozšířenou působností Vlašim, včetně mikroregionů Želivka a CHOPOS. Celkem se změny dotknou 97 měst a obcí.

Zavedeno bude 26 nových linek PID, upraveno bude 6 stávajících linek PID a 2 linky mimo systém PID. Tyto linky nahradí zrušených 44 linek mimo systém PID. Páteřní linkou celé oblasti bude číslo 406 z Prahy přes Benešov do Vlašimi s intervalem 30 minut v pracovní dny (v ranní špičce zkrácený na 7,5–15 minut)
a 60–120 minut o víkendech. Vybrané spoje této linky budou pokračovat z Vlašimi do Čechtic, Pelhřimova (v úseku Vlašim – Pelhřimov bude platit také Tarif VDV).

Dalšími hlavními linkami s celotýdenním provozem budou linky:

455 Benešov – Louňovice pod Blaníkem – Mladá Vožice

458 Vlašim – Načeradec (– Pacov)

550 Vlašim – Louňovice pod Blaníkem – Olbramovice

790 Vlašim – Divišov

791 Benešov – Divišov – Český Šternberk

792 Vlašim – Rataje

793 Vlašim – Divišov

794 Vlašim – Trhový Štěpánov (– Kácov)

795 Vlašim – Trhový Štěpánov – Zruč nad Sázavou

796 Benešov – Soběhrdy – Čerčany (– Pyšely)

844 (Vlašim –) Trhový Štěpánov – Snět

849 Vlašim – Pravonín – Načeradec

Na jednu jízdenku bude možné jezdit autobusy i vlaky v rámci zaintegrovaných oblastí Středočeského kraje, ale také například pražskou MHD. Linky 406, 458, 841, 846, 847, 850 budou v části trasy zařazeny do integrované dopravy kraje Vysočina (VDV). I při této integraci dochází k rozšíření nabídky spojů, zpravidelnění jízdních řádů a zpřehlednění linkového vedení. Zavedeny jsou návaznosti mezi autobusy v nových přestupních uzlech.

Nové autobusové linky

406 Praha – Benešov – Vlašim – Čechtice – Pelhřimov

  • páteřní linka, mezi Prahou a Vlašimí souhrnný interval 60 minut, mezi Benešovem a Vlašimí 30 minut v ranní a odpolední špičce pracovního dne

  • vybrané spoje pokračují z Vlašimi jako přímé spoje linky 458 a 844

455 Benešov – Postupice – Louňovice pod Blaníkem – Mladá Vožice / Načeradec

  • páteřní linka, v Louňovicích p. B. se dělí na dvě větve – směr Mladá Vožice nebo Načeradec

458 Vlašim – Kondrac – Načeradec – Lukavec – Pacov

  • vybrané spoje pokračují z Vlašimi do Prahy jako spoje linky 406

483 Chocerady – Ostředek – Divišov – Drahňovice – Tehov – Vlašim

  • linka zajišťuje návaznosti od Divišova na dopravní uzel v Ostředku, kde je zajištěn přestup na spoje linky 402 do Prahy

  • linka zajišťuje spojení divišovských osad na severovýchodě a Nemíže a Psářů s Vlašimí

758 Benešov – Popovice – Postupice

  • oproti současnému stavu přidán závlek do obce Miroslav

790 Vlašim – Libež – Divišov

  • spoje navazují v Divišově obousměrně na linku 791 ve směru na Český Šternberk a Struhařov a v opačném směru na linku 791 z těchto směrů vyčkávají

791 Benešov – Divišov – Český Šternberk

  • v Divišově se zavádějí návaznosti se spoji linky 790 a 793 ve směru Vlašim a se spoji linky 483 na Chocerady

792 Vlašim – Vracovice – Zdislavice – Rataje

  • linka zajišťuje napojení Vracovic a Ratají na Vlašim a Zdislavice

793 Vlašim – Radošovice – Divišov – Ostředek

  • spoje navazují v Divišově obousměrně na linku 791 ve směru na Český Šternberk a Struhařov a v opačném směru na linku 791 z těchto směrů vyčkávají

794 Vlašim – Zdislavice – Trhový Štěpánov – Kácov – Zdizuby, Vranice – Chabeřice, Holšice

  • na lince jsou provozovány tzv. školní spoje v trase Kácov – Zdizuby, Vranice

  • na lince dochází k propojení Tichonic s Kácovem a Trhovým Štěpánovem

  • linka zajišťuje dopravní obslužnost Řimovic, Chlumu a Javorníka, současně také Zdislavic a napojení na Vlašim

795 Vlašim – Trhový Štěpánov – Soutice – Zruč nad Sázavou

  • páteřní linka mezi Vlašimí a Trhovým Štěpánovem

  • vybrané spoje pokračují ve Vlašimi dále do Benešova jako linka PID 406

  • v Souticích navazují vybrané spoje na linku PID 402 do Prahy

796 Benešov – Soběhrdy – Mezihoří – Vranov – Čerčany – Pyšely

  • páteřní linka zajišťuje napojení Přestavlk, Vranova a Soběhrd na Benešov a Čerčany

797 Chocerady – Vranov, Vranovská Lhota

  • doplňková linka za účelem spojení Chocerad s vranovskými osadami

798 Benešov – Okrouhlice – Čakov – Ostředek

  • původní linka PID 798 (Vlašim – Trhový Štěpánov) bude provozována pod čísly 794 a 795

799 Vlašim – Chotýšany – Takonín (– Bílkovice) – Struhařov – Pecínov – Benešov

840 Vlašim, Nesperská Lhota – Vlašim

841 Načeradec – Načeradec, Zdiměřice – Načeradec

  • primárně školní spojení osad Slavětín, Řísnice a Zdiměřice s Načeradcem

842 Vlašim – Borovnice – Čechtice – Studený – Dolní Kralovice

  • doplňková linka mezi Vlašimí a Čechticemi, která zajíždí do Mnichovic, Borovnice a Otročic

  • v úseku mezi Čechticemi a Dolními Kralovicemi jsou provozovány dvě varianty: jedna přes Loket a druhá přes Studený

843 Vlašim – Keblov – Křivsoudov – Čechtice

  • primární linka pro Keblov, Strojetice a Mnichovice

844 Vlašim – Trhový Štěpánov – Keblov – Bernartice – Dolní Kralovice – Snět

  • vybrané spoje jsou provozovány v trase Trhový Štěpánov – Snět

  • ve Štěpánově navazují vybrané spoje na linky ve směru na Vlašim, o víkendech pokračují spoje do Vlašimi přes Zdislavice jako linka PID 794

845 Zruč nad Sázavou – Dolní Kralovice – Ježov

  • linka zajišťuje napojení obcí Dolnokralovicka ve směru na Loket a Zruč nad Sázavou

  • v Bernarticích na rozcestí či v Bezděkově jsou zajištěny návaznosti vybraných spojů na linku PID 846 ve směru Ledeč nad Sázavou a Čechtice

  • na většině trasy linky (Loket – Ježov) platí tarifní uspořádání dvou tarifů PID a VDV

846 Čechtice/Dolní Kralovice – Ledeč nad Sázavou

  • linka nabízí přímé spojení Čechtic nebo Dolních Kralovic s Ledčí nad Sázavou

  • vybrané spoje pokračují z Čechtic přímo do Vlašimi a na Prahu

  • na celé trase linky platí tarifní uspořádání dvou tarifů PID a VDV

847 Čechtice – Čechtice, Staré Práchňany

  • na celé trase linky platí tarifní uspořádání dvou tarifů PID a VDV

848 Vlašim – Vracovice – Pravonín – Načeradec

  • spojení Načeradce a Pravonína přes Vracovice

849 Vlašim – Bolina – Zdislavice – Chmelná (– Čechtice) – Pravonín – Načeradec

  • základní linka pro Miřetice, Chmelnou, Jeníkov, Nakvasovice a Dobříkovice a jejich napojení do okolních sídel (Vlašim, Čechtice, Zdislavice, Načeradec)

  • linka zajišťuje spojení Vlašim – Bolina – Zdislavice

850 Čechtice – Křelovice – Humpolec

  • spoje začínají a končí již v Benešově a do Čechtic přijíždějí z Vlašimi jako linka PID 406

Změněné autobusové linky

401 Praha – Benešov – Votice – Miličín – Tábor – Jindřichův Hradec / Třeboň

  • úprava časů spojů o víkendu po celé trase linky – sloučení sobotních a nedělních spojů do stejných časů

  • přímé spoje v trase Praha – Mladá Vožice jsou realizovány přečíslením linky PID 401 v Miličíně na linku PID 459 bez nutnosti přestupu cestujících (stejné vozidlo)

402 Praha – Zruč nad Sázavou – Čáslav

  • vložené spoje v trase Vlašim – Divišov – Ostředek – Praha (v úseku Vlašim – Ostředek jsou spoje provozovány pod označením 793 bez nutnosti přestupu cestujících)

  • v Ostředku zajištěna další návaznost na linku PID 483 (Chocerady – Ostředek – Divišov)

  • v Souticích zajištěna návaznost na vybrané spoje linky PID 795 do Trhového Štěpánova

453 Vlašim – Postupice / Mladá Vožice

  • na lince dochází k úpravě časových poloh vybraných spojů

  • v Louňovicích pod Blaníkem se zavádějí návaznosti se spoji linky 455 ve směru na Benešov a Načeradec

  • na linku jsou převedeny spoje současné linky E38 v trase Postupice – Vlašim

459 Miličín – Mladá Vožice

  • v pracovní dny přidán na jeden spoj závlek do obce Malovice

  • úprava časů spojů o víkendu po celé trase linky

  • přímé spoje v trase Praha – Mladá Vožice jsou realizovány přečíslováním linky PID 401 v Miličíně na linku PID 459 bez nutnosti přestupu cestujících (stejné vozidlo)

487 Kolín – Uhlířské Janovice – Kácov – Vlašim

  • vybrané spoje zajíždějí v Kácově k nádraží

  • návaznosti vybraných spojů na vlak v Kácově z důvodu zajištění relace Sázava – Vlašim

  • úprava odjezdu spoje po 14. hodině z Vlašimi

550 Olbramovice – Votice – Louňovice pod Blaníkem – Vlašim

  • vložené spoje o víkendu v trase Louňovice – Dub – Vlašim

350 410 Počátky – Pelhřimov – Vlašim – Praha

  • linka je v úseku Praha – Čechtice převedena na linku PID 406

  • území po kraji Vysočina je převedeno na linku PID 850

350 800 Pacov – Lukavec – Načeradec

  • spoje v úseku Lukavec – Načeradec jsou ukončeny v Holýšově

  • obsluha Zdiměřic je zajištěna linkou PID 841

Zrušené autobusové linky

E09–E11, E13, E15–E18, E20–E35, E37, E38, E40–E46, E58, E63, E66–E68, E91, E93, 160570, 176101, 390710, 390740.

Rozšíření integrace PID do Ústeckého kraje

Od pátku 1. 4. 2022 dojde ve spolupráci s Ústeckým krajem ke společné integraci mezikrajských linek Středočeského a Ústeckého kraje. Nově budou zapojeny linky 596, 600, 646, 650, 711 a 760, které nahradí některé dosavadní linky PID a DÚK. Na mezikrajských linkách bude souběžně platit Tarif PID a DÚK. Platnost Tarifu DÚK se rozšíří i na stávající linky PID 305, 369, 389, 405 a 467.

Nové autobusové linky

646 Holubice – Debrno – Kralupy nad Vltavou – Veltrusy (– Staré Ouholice) – Nová Ves – Ledčice – Mnetěš – Černouček – Krabčice – Roudnice nad Labem

  • Linka vznikne sloučením stávajících linek PID 458 (Holubice – Kralupy nad Vltavou), PID 496 (Kralupy nad Vltavou – Ledčice) a DÚK 646 (Ledčice – Roudnice nad Labem).

  • Linkou PID 646 bude nově zajištěno přímé spojení v několika nových relacích, a to především z nácestných obcí do měst Kralup nad Vltavou i Roudnice nad Labem.

  • V uzlu „Kralupy n. Vlt., žel. st.“ bude u většiny spojů zajištěn přestup z linky 646 na vlaky linek S4 a R20 do Prahy.

  • Na lince bude platit Tarif PID v celé délce trasy a DÚK v úseku Kralupy nad Vltavou – Roudnice nad Labem (v případě jízdy po území pouze jednoho kraje přednostně platí tarif příslušného kraje).

711 Rakovník – Lišany – Krupá – Hředle – Třeboc – Ročov – Líšťany – Louny

  • Linka vznikne propojením spojů stávajících linek PID 585 (Rakovník – Ročov) a linky DÚK 715 (Louny – Třeboc).

  • Díky propojení bude nově zajištěno přímé spojení obcí na trase linky s městy Rakovník a Louny.

  • Na lince bude platit Tarif PID a DÚK v celé délce trasy v rámci mezikrajského spojení (v případě jízdy po území pouze jednoho kraje přednostně platí tarif příslušného kraje)

760 Rakovník – Olešná – Chrášťany – Kněževes – Kolešovice – Hořesedly – Hořovičky – Kolešov – Kryry – Vroutek – Podbořany

  • Linka vznikne vyčleněním spojů stávajících linky PID 560 (Rakovník – Podbořany) a linky DÚK 763 (Podbořany – Kolešov).

  • Díky propojení bude nově zajištěno přímé spojení Rakovníka s městem Kryry a Vroutek a dojde k rozšíření provozu v pracovní den i o víkendech.

  • V zastávce „Hořovičky“ bude u většiny spojů zajištěn garantovaný přestup z linky 760 na linku 305 ve směru Praha, Zličín a opačně.

  • Na lince bude platit Tarif PID a DÚK v celé délce trasy v rámci mezikrajského spojení (v případě jízdy po území pouze jednoho kraje přednostně platí tarif příslušného kraje).

Změny stávajících linek

305 Praha, Zličín – Lubenec, Karlovarská

  • Linka je v celé své trase v provozu celodenně a celotýdenně.

  • V zastávce „Hořovičky“ bude u většiny spojů zajištěn garantovaný přestup z linky PID 305 na linku PID 760 ve směru do Podbořan a opačně.

  • V úseku „Nové Strašecí, Palackého – Lubenec, Karlovarská“ bude nově platit i Tarif DÚK (v případě jízdy po území pouze jednoho kraje přednostně platí tarif příslušného kraje).

389 Praha, Nádraží Veleslavín – Slaný, aut. nádr. – Louny, Luna

  • Drobná úprava spojů v ranní špičce a dopoledním sedle pracovního dne (mírné posílení v úseku Hořešovice – Slaný).

  • V úseku „Slaný, žel. zast. předměstí – Louny, Luna“ bude nově platit i Tarif DÚK (v případě jízdy po území pouze jednoho kraje přednostně platí tarif příslušného kraje).

405 Praha, Zličín – Žatec, aut. nádr.

  • V úseku „Nové Strašecí, poliklinika – Žatec, aut. nádr.“ bude nově platit i Tarif DÚK (v případě jízdy po území pouze jednoho kraje přednostně platí tarif příslušného kraje).

560 Rakovník – Kryry, Strojetice

  • Zkrácení stávající trasy linky PID (spoje v trase Rakovník – Podbořany převedeny na novou linku 760).

  • Úprava spojů na základě požadavku obcí.

  • Na lince platí pouze Tarif PID.

585 Rakovník – Vinařice / Ročov

  • Zrušení varianty trasy do Ročova, zrušení vybraných spojů, resp. převedení těchto spojů do nové linky 711 Louny – Ročov – Rakovník.

  • Platí pouze Tarif PID.

596 Velvary – Loucká (– Černuc) – Straškov-Vodochody

  • Prodloužení čtyř párů spojů do zastávky „Straškov-Vodochody, žel. st.“, kde je zajištěn přestup na vlaky linky U21 do/z Roudnice nad Labem.

  • Na lince platí Tarif PID a DÚK v celé délce trasy (v případě jízdy po území pouze jednoho kraje přednostně platí tarif příslušného kraje).

  • Na lince platí Tarif PID; na lince platí také papírové jízdní doklady a jízdní doklady v aplikaci DÚKapka dle Tarifu DÚK; ve voze zajištěn prodej pouze jízdních dokladů dle Tarifu PID.

600 Kladno – Kamenné Žehrovice – Tuchlovice – Nové Strašecí – Řevničov – Kroučová – Pochvalov – Kozojedy – Vinařice – Cítoliby – Louny

  • Linka vznikne propojením spojů stávající linky PID 600 (Kladno – Vinařice) a linky DÚK 713 (Louny – Vinařice – Kozojedy).

  • Díky propojení bude nově zajištěno přímé spojení obcí na trase linky s městy Kladno a Louny.

  • Na lince bude platit Tarif PID v celé délce trasy a Tarif DÚK v úseku Nové Strašecí – Louny (v případě jízdy po území pouze jednoho kraje přednostně platí tarif příslušného kraje)

650 Litoměřice – Terezín – Bohušovice nad Ohří – Brozany nad Ohří – Doksany – Budyně nad Ohří – Mšené-lázně – Radešín – Poštovice – Šlapanice – Zlonice – Bakov – Slaný

  • Linka vznikne sloučením stávajících linky PID 650 (Slaný – Martiněves, Radešín) a linky DÚK 638 (Martiněves, Radešín – Litoměřice).

  • Díky propojení bude nově zajištěno přímé spojení obcí na trase linky s městy Litoměřice a Slaný.

  • V zastávce „Slaný, aut. nádr.“ bude u vybraných spojů zajištěn přestup z linky 650 na linky 388 nebo 389 ve směru Praha, Nádraží Veleslavín.

  • Na lince bude platit Tarif PID a DÚK v celé délce trasy v rámci mezikrajského spojení (v případě jízdy po území pouze jednoho kraje přednostně platí tarif příslušného kraje).

Zrušené linky

PID 458 Kralupy nad Vltavou – Holubice (nahrazeno linkou 646)

PID 496 Kralupy nad Vltavou – Ledčice (nahrazeno linkou 646)

DÚK 638 Litoměřice – Mšené-Lázně – Martiněves, Radešín (nahrazeno linkou 650)

DÚK 713 Louny – Vinařice – Kozojedy (nahrazeno linkou 600)

DÚK 715 Louny – Ročov – Třeboc (nahrazeno linkou 711)

DÚK 763 Podbořany – Kolešov (nahrazeno linkou 760)

Tarifní podmínky

Na společných mezikrajských vlakových a autobusových linkách bude vzájemně uznáván Tarif PID I DÚK. Rozsah platnosti systémů PID a DÚK je vyznačen v jízdních řádech jednotlivých linek. Pro cesty mezi zastávkami, kde platí pouze Tarif PID nebo DÚK, budou cestující odbaveni podle tarifu příslušného systému. V případě, že pro tyto cesty bude možné využít souběžně Tarifu PID i DÚK, může si cestující zvolit odbavení podle libovolného z těchto systémů.

V systému PID i DÚK jsou k dispozici přestupní jízdenky pro jednotlivou jízdu, které je možné zakoupit přímo u řidiče včetně možnosti platby bezkontaktní kartou, anebo pomocí mobilní aplikace – pro jízdenky PID je to aplikace PID Lítačka a pro jízdenky DÚK aplikace DÚKapka. K dispozici jsou v obou systémech také časové předplatní kupony. Časové kupony PID v měsíční, čtvrtletní nebo roční verzi je možné zakoupit pomocí mobilní aplikace PID Lítačka, v elektronické podobě nahrané na kartu Lítačka například v železničních stanicích Rakovník nebo Kralupy nad Vltavou, anebo v papírové podobě ve vybraných železničních stanicích s prodejem jízdenek (například Hněvice, Jesenice, Kralupy nad Vltavou, Rakovník, Roudnice nad Labem, Slaný a Velvary.

Na autobusových linkách vybavených novým odbavovacím zařízením (305, 369, 389, 405, 464, 466, 467, 468, 475, 600, 646, 650, 711, 760) bude prodáván a odbavován veškerý sortiment elektronických jízdenek PID i DÚK.

Na linkách PID 592, 595, 596, 619 budou jako doposud uznávány v úsecích vyznačených v jízdních řádech kromě jízdenek PID pouze papírové jízdní doklady DÚK a jízdenky zakoupené v mobilní aplikaci DÚKapka.

Naopak na linkách DÚK 633, 635, 639, 680, 682, 683, 685, 687 budou kromě jízdenek DÚK uznávány v úsecích vyznačených v jízdních řádech pouze papírové jízdní doklady PID a jízdenky zakoupené v mobilní aplikaci PID Lítačka.

Bezplatná přeprava cestujících starších 70 let v autobusových linkách bude uznávána pouze na území Prahy a Středočeského kraje. Oproti stávajícímu stavu tedy již nebude tato bezplatná přeprava uznávána v úsecích s platností Tarifu PID mimo území Středočeského kraje.

Tarif DÚK bude nově platit i v těchto železničních stanicích a zastávkách: Horní Počaply, Dolní Beřkovice, Cítov, Vraňany, Mlčechvosty, Nové Ouholice, Nelahozeves, Nelahozeves zámek, Kralupy nad Vltavou.

Reorganizace MHD v Kralupech nad Vltavou od 1. 4. 2022

První dubnový den se v Kralupech nad Vltavou ponese ve znamení významné proměny autobusové dopravy.

Po několikaměsíčních přípravách a stavebních pracích se spustí provoz terminálu u železniční stanice. Kralupské přednádraží se po dlouhých letech dočká úplně nové tváře. Cestující přijíždějící do Kralup nad Vltavou veřejnou dopravu bude čekat moderní, funkční a v neposlední řadě také vzhledný dopravní uzel, zahrnující autobusová stanoviště, parkovací dům s kapacitou přesahující 300 automobilů či B+R parkoviště pro více než stovku cyklistů. Terminál je navržen v souladu s nejnovějšími trendy, a tak zde bude možné také třeba dobít elektrokola. Ve vnějších prostorách se nezapomnělo na dostatek zeleně a samozřejmě také na lavičky a úsporné veřejné osvětlení.

O odjezdech autobusů bude přímo v autobusovém terminálu informovat elektronický panel, zobrazující všechny podstatné informace, jako je linka, směr, čas odjezdu nebo aktuální zpoždění. Při čekání cestující zajisté ocení také možnost využít veřejné toalety přímo u autobusových nástupišť.

Změna zastávek

Proměnou projdou také zastávky ve městě. Některé změní svůj název, aby lépe korespondoval s aktuální realitou a nepřipomínal spíše relikt z minulosti.

Původní název

Nový název

Kralupy nad Vltavou, Barvy Laky

Kralupy nad Vltavou, Poděbradova

Kralupy nad Vltavou, Kaučuk

Kralupy nad Vltavou, Synthos

Kralupy nad Vltavou, Lobeček

Kralupy nad Vltavou, Kulturní dům

Kralupy nad Vltavou, Mikovice, rozc. 0,5

Kralupy nad Vltavou, Na Hrázi

Kralupy nad Vltavou, TESCO

Kralupy nad Vltavou, obchodní centrum

Kralupy nad Vltavou, U Čejků

Kralupy nad Vltavou, třída Legií

Kralupy nad Vltavou, u železničních domů

Kralupy nad Vltavou, ZŠ Václava Havla

Kralupy nad Vltavou, ÚNZ

Kralupy nad Vltavou, Poliklinika

Většina zastávek ve městě bude nově v režimu „na znamení“, autobus tedy zastaví, pouze pokud na nich někdo bude čekat, respektive pokud někdo stiskem tlačítka „STOP“ dá řidiči znamení, že chce vystoupit. Dojde tak k úsporám paliva nebo k omezení hlukové zátěže, kterou autobus vytváří při rozjezdu.

Zcela bez obsluhy se poté octnou kvůli reorganizaci linkového vedení linek MHD zastávky Kralupy nad Vltavou, ČSAD, Kralupy nad Vltavou, OSP a Kralupy nad Vltavou, HELP-Trans, které jsou buď velmi blízko jiným zastávkám (zast. ČSAD leží cca 200 m od zast. U Požárního domu, zast. OSP leží cca 200 m od zast. U Jízku), nebo dlouhodobě vykazují nulové využití (HELP-Trans). Zastávky ČSAD a OSP ještě budou v rámci výluky v Čechově ulici v provozu, nicméně bezprostředně po jejím ukončení a návratu provozu do trvalého stavu budou tyto zastávky zrušeny.

Naopak nově zavedenou zastávkou bude nová konečná autobusu 457, která se bude nacházet v nově vznikající zástavbě na západním okraji města v ulicích Nad Rybníkem a Na Šachtě a ponese název Kralupy nad Vltavou, Velvarská.

Změna linkového vedení

Páteří městské dopravy ve městě zůstane i nadále linka 457, její trasa však dozná dílčích proměn, díky kterým bude výrazně zpřehledněno trasování jednotlivých spojů a také jízdní řád. Nová trasa (Velvarská – Mikovice –) Minice – Čechova – Gymnázium – Poliklinika – Železniční stanice (– Dýhárna) / Revoluční – Masarykova – Synthos – Obchodní centrum po většinu jízdy kopíruje tu původní, do Zeměch a Lobče už ale nepojede.

Obsluhu Zeměch zajišťují celotýdenně v dostatečném měřítku linky PID 620 a S40, dostatečnou nabídku spojů pro Lobeč poskytne celotýdenně linka 617. K Dýhárně nově pojedou tři páry spojů pouze od železniční stanice a v obou směrech pojedou Třebízského ulicí, zastávka HELP-Trans zůstane bez obsluhy a bude zrušena.

Zrušeny budou i zastávky OSP a ČSAD, ze kterých jsou v docházkových vzdálenostech jiné zastávky.

Základní interval na lince bude v pracovní dny mezi Obchodním centrem a Minicemi tvořit 30 minut ráno a 60 minut po zbytek dne. V odpoledních hodinách bude interval mezi železniční stanicí a Minicemi zkrácen vloženými spoji na 30 minut. Z Minic přes Mikovice na Velvarskou pojede pět párů spojů pouze ve všední dny. O víkendu pojede linka 457 jednou za 2 hodiny. Stejně jako dnes bude na většinu spojů navazovat na železniční stanici vlak linky S4 nebo R20 na Prahu.

Linka 458 bude zcela zrušena a v celé délce z Holubic přes Debrno nahrazena novou linkou 646.

Linka 617 bude plnit úlohu linky MHD mezi Lobčí, centrem města a Obchodním centrem, kam bude nově většina spojů prodloužena. Intervaly na lince se oproti současnému stavu nijak nezmění, ve všední dny tedy pojede linka po Kralupech nad Vltavou ráno po 30 minutách, dopoledne po 120 minutách, odpoledne po šedesáti. O víkendu pojede linka jednou za 4 hodiny. I spoje linky 617 ve většině případů budou provázány s vlaky linek S4 nebo R20 ve/ze směru Praha.

Další důležitou linkou bude 646, která kompletně nahradí spoje linky 458 a 496. Z Holubic pojede přes Debrno a kolem hřbitova a polikliniky k železniční stanici, odkud se přes Obchodní centrum vydá dále na Veltrusy, Ledčice a Roudnici nad Labem. Mezi Holubicemi a železniční stanicí pojede 8 párů spojů v pracovní dny a 2 páry spojů o víkendech. Třetí víkendový pár spojů bude ukončen u hřbitova. Od železniční stanice dále směrem na Roudnici bude interval 1 hodina ve špičkách, 2 hodiny mimo ně a 4 hodiny o víkendu. Linka 646 bude také zajišťovat obousměrné spojení ke kralupskému hřbitovu a to nejen od železniční stanice, ale i části města Lobeček.

Nové linky MHD v Berouně od 1. 4. 2022

Od 1. dubna 2022 dojde ve spolupráci s městem Beroun a dopravcem Arriva Střední Čechy k rozšíření sítě MHD Beroun. Budou zavedeny dvě nové linky, které obslouží mimo jiné celkem osm nových zastávek především v rodinné zástavbě za Městskou horou kolem ulic K Dubu a Kollárova a zlepší například dostupnost supermarketů v Obchodní ulici nebo základních a mateřských škol napříč celým městem.

861 BEROUN, AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ – Beroun, Obchodní – Beroun, sídliště – Beroun, K Dubu – Beroun, Jungmannova – Beroun, Zahořanská – (Beroun, Preislerova – Beroun, Plzeňská brána – Beroun, Wagnerovo nám. – BEROUN, HLINKY) / – Beroun, Obchodní – BEROUN, AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ

  • V úseku uvedeném v závorce pojede pouze ranní školní spoj, který zajistí dopravu školních dětí do 2. ZŠ a MŠ Beroun, Jungmannovy základní školy, ZŠ Wagnerovo náměstí nebo SOŠ a SOU Hlinky.
  • Linka bude v provozu každý pracovní den od cca 6:00 do cca 17:15, v ranní špičce nabídne interval 30 minut, dopoledne 120 minut, odpoledne 60 minut. Do cca 12:30 bude linka jezdit okruh ve výše uvedeném sledu, v odpoledních hodinách pojede autobus 861 okružní trasu ve směru opačném.

862 BEROUN, AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ – Beroun, Obchodní – Beroun, Zahořanská – Beroun, Bezručova – Beroun, Wagnerovo nám. – Beroun, Na Parkáně – Beroun, Na Náhonu – Beroun, Obchodní – BEROUN, AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ

  • Linka pojede pouze ve všední dny od cca 9:00 do cca 16:00, dopoledne pojede po dvou hodinách, po poledni po hodině a okruh bude projíždět pouze v uvedeném směru.

Provoz na obou linkách bude zajišťován moderními nízkopodlažními minibusy (kategorie do 8 metrů délky) vhodnými pro přepravu hůře pohyblivých cestujících či cestujících s kočárkem.

Na obou linkách bude platit jak Tarif PID, tak Tarif MHD Beroun.

V souvislosti se zavedením linek 861 a 862 bude zřízeno i osm nových zastávek na území Berouna.

K Dubu (v ulici K Dubu před křižovatkou s ulicí Nad Paloučkem)

Karla Čapka (v ulici Košťálkova na úrovni domu č. p. 1885)

Na Náhonu (v ulici Na Náhonu za křižovatkou s ulicí Tyršova)

Obchodní (v prostoru u parkoviště OC v Obchodní ulici)

Pod Homolkou (v ulici Pod Homolkou u MŠ)

Pod Hřbitovem (na znamení) (v ulici Zahořanská u hřbitova)

Preislerova (na znamení) (v ulici Preislerova u ZŠ)

Zahořanská (v ulici Kollárova před křižovatkou s ulicí Zahořanská)

Linky PID, které nyní plní funkci MHD Beroun (380, 425, 630, 631, 633, 637, 638) nebudou v souvislosti s touto změnou nikterak redukovány, ani nebude měněna jejich trasa.

Další trvalé změny PID v dubnu 2022

Kromě výraznějších změn v souvislosti s integrací Vlašimska, s rozšířením integrace PID do Ústeckého kraje, reorganizací MHD v Kralupech nad Vltavou a novými linkami PID v Berouně dochází převážně od 1. 4. 2022 k dalším trvalým změnám autobusových linek ve Středočeském kraji.

Změny jednotlivých linek

350 Mezi Úholičkami a Velkými Přílepy je linka vedena nově přímo ulicí Podmoráňskou, zřizuje se zastávka Velké Přílepy, Podmoráňská a ruší se zastávka Velké Přílepy, Roztocká.

354 Zavedení víkendového provozu v sobotu po celý den a v neděli odpoledne a večer v intervalu 120 minut, prodloužení části spojů v pracovní dny ráno a dopoledne o úsek Jirny, DHL – Nehvizdy, U studánky; posílení provozu v pracovní dny ráno.

400 Jeden pár spojů nově obslouží zastávku Česká Lípa, Purkyňova – nemocnice (ráno jeden spoj od Nového Boru, odpoledne jeden spoj od Prahy).

409 Časové posuny vybraných spojů.

464 Posílení v PD večer v úseku Mělník, aut. nádr. – Vraňany, žel. st. (jeden pár spojů obousměrně), mírné posuny spojů v PD odpoledne ve směru Mělník.

474 Zkrácení spojů mimo špičky PD o úsek Mělník, Slovany – Mělník, Na Brabčově obousměrně, zavedení víkendového provozu v úseku Mělník, aut. nádr. – Mělník, Slovany (prodloužení současných spojů).

517 Zřízení zastávky Háje, otočiště obousměrně pro všechny spoje.

533 Změna trasy linky na území města Kutná Hora (ruší se zastávky Kutná Hora, Šipší, Čechova; Kutná Hora, Šipší, Opletalova; Kutná Hora, Šipší, Jana Zajíce a Kutná Hora, Šipší, Sběrná, zřizují se zastávky Kutná Hora, Hlouška, Tylovo divadlo; Kutná Hora, Hlouška, Masarykova a Kutná Hora, Hlouška, Na Špici).

572 Zřizuje se zastávka Rakovník, zem. záv.

597 Ve směru z Budihostic do Velvar jsou všechny spoje z důvodu odstranění problematického otáčení autobusů standardní délky v obci Budihostice vedeny přes Chržín.

705 Změna trasy linky na území města Kutná Hora (ve směru Poděbrady se zastávka Kutná Hora, u hřbitova přesouvá do stávající zastávky Kutná Hora, Na Kolíňáčku, zrušení zastávky Kutná Hora, Na Kolíňáčku; linka obousměrně obslouží zastávky Kutná Hora, Hlouška, Masarykova a Kutná Hora, Hlouška, Na Špici).

707 Změna trasy linky na území města Kutná Hora (ve směru Kolín se zřizují zastávky Kutná Hora, Malín, Starokolínská a Kutná Hora, Malín, Mincovní), prodloužení 1 páru spojů o úsek Hlízov, u váhy – Kutná Hora, Malín, Novodvorská.

725 Zřízení zastávky Sobotka, Lavice, Šalanda pro ranní školní spoj ve směru Sobotka (od 3. 4. 2022).

782 Změna trasy linky na území města Kutná Hora (linka je prodloužena do zastávky Kutná Hora, Žižkov, Fučíkova (namísto linky 785).

785 Změna trasy linky na území města Kutná Hora (zrušení zajíždění do zastávky Kutná Hora, Žižkov, Fučíkova (nahrazeno linkou 782).

802 Změna trasy linky na území města Kutná Hora (ranní pár spojů do Poličan nově obousměrně zajíždí i do zastávky Kutná Hora, Vrchlice, V Cihelně).

805 Změna trasy linky na území města Kutná Hora (zavedení zastávek Kutná Hora, Hlouška, Na Špici a Kutná Hora, Hlouška, Masarykova, zrušení zastávky Kurná Hora, autobusové stanoviště, úprava tras spojů); posílení v PD ráno z Kutné Hory do Kolína.

954 Mezi Úholičkami a Velkými Přílepy je linka vedena nově přímo ulicí Podmoráňskou, zřizuje se zastávka Velké Přílepy, Podmoráňská a ruší se zastávka Velké Přílepy, Roztocká.

Změny zastávek

Kácov, Jirsíkova nový název pro zastávku Kácov, ÚNZ.

Kutná Hora, Žižkov, Na Kolíňáčku zastávka je zrušena.

Kutná Hora, Žižkov, u hřbitova změna charakteru ze stálé na znamení.

Nelahozeves, rozc. Staré Ouholice zastávka je zrušena.

Velké Přílepy, Podmoráňská nová zastávka pro linky 350, 954.

Prodloužení tramvajové trati do Holyně v dubnu 2022

V průběhu dubna 2022 bude prodloužena tramvajová trať z Barrandova do Holyně. Na novém úseku vzniknou nové zastávky Náměstí Olgy Scheinpflugové a Holyně. Na nové trati bude provozována linka 5. Současně s tím dojde k přejmenování autobusové zastávky Holyně na Stará Holyně a Filmové ateliéry na Filmové ateliéry Barrandov.


16.3.2022 16:33:11 | přečteno 541x | dana.holcova
load