Odbor správy majetku a investic

OSMM

Odbor se nachází ve sníženém přízemí budovy MěÚ a v budově městské knihovny. 

Telefonní seznam | Dokumenty odboru

Odbor správy majetku a investic zajišťuje plnění úkolů v rámci samostatné působnosti:

Investiční akce města a správu nemovitostí:

  • zpracovává investiční záměry města, zajišťuje jejich přípravu včetně technickoekonomických požadavků
  • zajišťuje realizaci investičních akcí, dozoruje průběh realizace investic
  • prověřuje a zajišťuje úplnost investiční a projektové dokumentace
  • přebírá práce a zajišťuje odstranění nedostatků, vykonává dohled nad stavbami, které jsou v majetku města
  • spolupracuje s technickým a autorským dozorem stavby
  • provádí prohlídky budov, eviduje a archivuje dokumentaci staveb
  • připravuje plány oprav majetku města
  • zajišťuje podklady zadávacích řízení pro realizaci veřejných zakázek souvisejících s činností odboru
  • spolupracuje při výběrových řízeních dle zákona o veřejných zakázkách
  • řeší reklamační a záruční vady

Správu pozemků:

  • komplexně zajišťuje majetkovou správu pozemků (nabývání, pronájem, zastavování, prodej a jiné formy dispozice s majetkem), včetně souladu údajů v katastru nemovitostí se skutečným stavem
  • řeší majetkoprávní změny, nákup a prodej nemovitého majetku, zástavní smlouvy, smlouvy o zřízení věcného břemene, nájemní smlouvy, a to jak i smlouvy budoucí a tak následné uzavření vlastních smluv
    Pravidla pro prodej nemovitého majetku
  • zajišťuje pro potřeby města geometrické plány a znalecké posudky pro převody nemovitostí
  • jedná s dotčenými orgány státní správy a všemi zúčastněnými právnickými a fyzickými osobami (spolupráce s ÚZSVM - agenda neznámých vlastníků, Státní pozemkový úřad - žádosti o sdělení týkající se územního plánu)
  • ve styku s veřejností přijímá, projednává a vyřizuje žádosti nebo návrhy na pronájmy, prodeje, výkupy, směny pozemků a zřízení věcných břemen u všech ostatních nemovitostí, v případě že to zákony umožňují, podává i informace o majetkoprávních a souvisejících vztazích
  • předává podklady pro vyvěšení (sejmutí) záměrů pro majetkoprávní úkony k nakládání s majetkem města na úřední desce a webových stránkách města
  • zabezpečuje k nemovitostem města evidovaným v katastru nemovitostí změnu zápisu vlastnického práva, zástavní právo, právo odpovídající věcnému břemeni, a další práva pokud tak stanoví zákon
  • spolupracuje s finančním odborem při kontrole plateb za převody nebo pronájmy nemovitostí, úhrady za věcná břemena a další platby souvisejících s majetkoprávními úkony, předání předpisů za nájmy
  • poskytuje mapové podklady pro různá řízení dle požadavků úřadu
  • úzce spolupracuje se stavebním úřadem v otázkách týkajících se majetkové správy pozemků, s technickou četou města (terénní práce) a s lesním hospodářem při záležitostech týkajících se lesních pozemků
  • vypisuje žádosti o souhlas s dělením pozemku za město v případě prodeje části pozemku ve vlastnictví města
  • podává na příslušný finanční úřad přiznání k dani z nabytí nemovitých věcí

Agendu dotací města:

  • realizuje dotační management města, jeho příspěvkových organizací a organizačních složek, aktivně vyhledává možné dotační příležitosti
  • koordinuje proces tvorby strategických materiálů města, podílí se na jejich tvorbě s aktivním zapojením veřejnosti, sbírá podněty do databáze projektových záměrů, zadává je k rozpracování jednotlivým odborům, sumarizuje zpracované projektové listy a vyhodnocuje plnění indikátorů a akčního plánu za předchozí období, předkládá je radě města, vede pracovní skupiny, sestavuje akční plán na následující rok pro projednání v orgánech města, dohlíží nad dodržováním harmonogramu činností spojených se strategickým a akčním plánem města

 

V Odboru správy majetku a investic je organizačně začleněno Oddělení bytového a nebytového fondu, které plní zejména tyto úkoly:

Správu bytů a nebytových prostor:

  • zajišťuje komplexní správu městských majetkových souborů, komplexně provádí předpisy a evidenci nájemného včetně služeb spojených s užíváním bytů a nebytových prostor
  • eviduje žádosti na přidělení městských bytů a zpracování agendy bytové komise 
    Pravidla pro pronajímání bytů
  • zajišťuje chod DPS
    Dokumenty týkající se Domu s pečovatelskou službou (Kritéria pro přijetí občanů do Domu s pečovatelskou službou | Organizační a provozní řád Domu s pečovatelskou službou | Domovní řád Domu s pečovatelskou službou)
  • zajišťuje konečné vyúčtování nájemného a ostatních nákladů (služby)
  • přejímá objednávky od nájemníků na opravy a údržbu bytů a zajišťuje jejich realizace
  • připravuje podklady pro návrh rozpočtu oprav a investic a sledování čerpání rozpočtu na správu bytů a nebytových prostor v majetku města
  • zajišťuje a eviduje provádění revizí majetku města
  • zajišťuje krátkodobé pronájmy, výpůjčky (zřícenina Zvířetice, osadní výbory, volnočasový areál, kulturní sál Radnice).
  • připravuje podklady pro jednání rady a zastupitelstva města týkající se majetku města
  • zasílá upomínky v případě nedodržení povinností platby nájemného a připravuje podklady pro podání žalob

Další úkoly oddělení:

  • zajišťuje pronájem výlepových ploch ve městě a povoluje umístění reklamních cedulí ve městě nepodléhajících stavebnímu řízení
  • spolupracuje s OSŽP při zajišťování značení města
  • komplexně zajišťuje pojištění včetně řešení pojistných událostí
  • provádí údržbu a drobné opravy majetku města
  • Zajišťuje správu Volnočasového areálu: poskytování komplexních ubytovacích služeb ve volnočasového areálu, včetně objednávek, fakturací, komunikace se zákazníkem; aktivně propaguje areál a nabízené služby; plánuje rozvoj areálu a usiluje o optimalizaci kvality služeb a hospodářského výsledku, plánuje investice, opravy, údržbu apod.

Další úkoly odboru:

  • vede komplexní agendu BOZP a PO
  • zajišťuje fyzickou evidenci a inventarizaci majetku města
  • zajišťuje agendu hřišť a sportovišť ve vlastnictví města
  • administrativně zajišťuje STK a servisní kontroly všech vozidel v majetku města včetně zajištění všech změn u vozidel na DI a zajištění osvobození od mýta u vozidel zařazených do IZS
  • řeší stížnosti na úseku své působnosti
  • Poskytuje výstupy ze systému CZECH POINT.

Odbor správy majetku a investic

Bártl Vlastimil, Mgr

Bártl Vlastimil, Mgr

Vedoucí odboru
 
Halámka Jiří

Halámka Jiří

 
Halířová Monika

Halířová Monika

 
Horyna Tomáš

Horyna Tomáš

Vedoucí oddělení bytového a nebytového fondu
 
Pěničková Daniela

Pěničková Daniela

 
Reslová Blanka

Reslová Blanka

 
Šubrtová Jitka

Šubrtová Jitka

 
Volfová Simona

Volfová Simona

 
 
7.9.2016 13:56:24 - aktualizováno 1.10.2018 18:49:22 | přečteno 2320x | magdalena.bulirova