Odbor stavební a ŽP

Odbor se nachází ve 2. patře budovy MěÚ.
Telefonní seznam | Formuláře ke stažení | Žádost o vyjádření k existenci technické infrastruktury
Odbor stavební a životního prostředí zajišťuje plnění úkolů na úseku přeneseného výkonu státní správy i v rámci samostatné působnosti.
Územní plánování:
- spolupracuje s orgány územního plánování a obecními úřady v rámci přenesené působnosti
- provádí dohled nad dodržováním územně plánovací dokumentace
- připravuje a projednává změny územně plánovací dokumentace, pořizovatel městský úřad
- poskytuje informace pro pořizování územně plánovacích podkladů a územně plánovací dokumentace mimo jiné i pro obce Bítouchov, Dalešice, Nová Ves u Bakova
Územní rozhodování:
- vede územní řízení a vydává rozhodnutí o:
- umístění staveb
- využití území
- chráněném území a ochranném pásmu
- dělení a scelování pozemků
- o změně vlivu užívání stavby na území
- v rámci řízení kontroluje dokumentaci a doklady u územního řízení
- vypořádává připomínky a námitky podané v řízení
- povoluje terénní úpravy a reklamní zařízení
Stavební řízení:
- vede stavební a obdobná řízení a vydává stavební povolení a souhlasy na stavby v rozsahu uvedeném stavebním zákonem bez zřetele na jejich stavebně technické provádění, účel a dobu trvání
- vede řízení o povolení stavebních úprav
- kontroluje projektové dokumentace a doklady a řeší rozpory
- povoluje změny staveb před jejich dokončením, povoluje užívání dokončených staveb
Kolaudace staveb:
- provádí kontrolní prohlídky a povoluje užívání staveb
- povoluje předčasné užívání staveb
- provádí záznamy do stavebního deníku
- povoluje změny v užívání staveb
- vydává kolaudační souhlasy
Údržba staveb:
- nařizuje nezbytné udržovací práce na stavbách, nařizuje odstranění staveb
- vydává rozhodnutí a vede řízení o odstranění staveb
- zařizuje vyklizení stavby
- kontroluje stavební činnosti a dohled v určeném území
- dbá na ochrana veřejných zájmů
- vydává příslušná opatření
- projednává přestupky a vydává rozhodnutí za porušení stavebního zákona
Ochrana veřejných zájmů:
- při vedení správních řízení a realizaci dohlíží a dbá na ochranu veřejných zájmů, přitom vychází z obecně platných předpisů a stanovisek a posudků dotčených orgánů státní správy
Životní prostředí v kompetenci města:
- výkon státní správy na úseku ochrany přírody a krajiny, ochrany ovzduší, odpadového hospodářství, veřejné zeleně, vodního a lesního hospodářství
- dle zákona č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých zákonů (zákon o ochraně ovzduší, (např. rozhoduje o vyměřování poplatků za znečišťování ovzduší u malých stacionárních zdrojů, provádí kontrolní činnosti na úseku ochrany ovzduší)
- dle zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, v platném znění, povoluje kácení dřevin rostoucích mimo les a ukládá náhradní výsadbu, přijímá oznámení o kácení, zpracovává podklady pro hospodaření s městskou zelení.
- dle zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech, v platném znění (např. kontroluje, zda právnické osoby a fyzické osoby oprávněné k podnikání mají zajištěno využití nebo odstranění odpadu v souladu se zákonem; zpracovává roční evidenci o množství a způsobu nakládání s odpady; provádí kontrolní činnost včetně ukládání pokut), eviduje černé skládky a provádí úkony zajišťující jejich odstranění ve spolupráci s Městskou policií
- zpracování podkladů pro dotace ke zlepšení stavu ŽP, odpadového, lesního a vodního hospodářství
- koordinuje jednání komise ŽP (obsah jednání, zápis, svolání jednání)
- provádí pravidelnou kontrolu ŽP v terénu (včetně zhotovení fotodokumentace) a řešení zjištěných nedostatků
- zajišťuje práce na městské zeleni, vodního a odpadového hospodářství města (návrh prací, objednávky, dohled nad realizací, provoz sběrného střediska a veškerého odpadového hospodářství města)
- pravidelně informuje o novinkách týkajících se městské zeleně a odpadů na webových stránkách města a v měsíčníku Bakovsko
- řeší stížnosti občanů na úseku životního prostředí, odpadového a vodního hospodářství města
- zpracování a odesílání dat měsíčních hlášení pro Český statistický úřad (hlášení o odstranění stavby, dokončení stavby, bytu, výkazy o stavebních povoleních, ohlášení staveb)
- řešení přestupků a správních deliktů dle ustanovení zákona 183/2006 Sb., zák. 114/1992 Sb., zák. 185/2001 Sb. a podle zákona 200/1990 Sb., ve znění pozdějších předpisů
Silniční hospodářství:
- provádí výkon státní správy na úseku komunikací
- vede pasport místních komunikací, jeho aktualizaci
- vydává povolení zvláštního užívání komunikací
Další úkoly odboru v rámci samostatné působnosti:
- spolupracuje při tvorbě plánu oprav a rekonstrukcí místních komunikací
- zajišťuje podklady pro vytváření nového dopravního značení
- obnovuje stávajícího dopravního značení
- poskytuje výstupy ze systému Czech POINT
- zpracovává agendu v základních registrech
- zajišťuje koordinaci při odstranění závad ve sjízdnosti komunikací
28.1.2013 13:24:03 - aktualizováno 1.10.2018 18:48:57 | přečteno 10582x | magdalena.bulirova