Týden stromů

Týden stromů

20. října se slaví Den stromů, proto pro nás paní učitelka připravila projekt Strom. Původně to měla být záležitost jednoho dne, pak týdne a nakonec jsme se stromy zabývali skoro 14 dnů.  

Na pomoc jsme si přizvali Evu Stebelskou, která má vystudovanou přírodovědu a nejen o stromech toho opravdu hodně ví a má bezva nápady.

Nejdříve jsme se na všechno připravili - křížovka, myšlenková mapa, třídní soutěž o nejhezčí namalovaný strom, fotosoutěž, zjišťovali jsme, jaký strom je nám dán podle keltského stromoskopu, zopakovali jsme si listy, plody, naučili jsme se několik anglických slovíček, měřit obvod, převody jednotek délky, teoreticky zasadit strom.

Celou teoretickou přípravu jsme zúročili v terénu, protože učit se o přírodě se má v přírodě.

A pak už jsme vyrazili ven. Paní učitelka slibovala zážitky.

A byly - zima, déšť, vítr.

Naší první aktivitou byla simulace fotosyntézy. Že to nejde? Jde a byla u toho i legrace. Někdo představoval kořeny, někdo dřevní svazky, jiná skupina dřevo, další lýko, do kůry jsme zapojili i paní ředitelku, která se za námi do Podstrání přišla podívat, a paní učitelka dělala lýkožrouta. Kořeny nasávaly a posílaly vodu s minerály (modré balonky) do listů, listy vdechly CO2, s vodou uvařily v „cukrovaru“ cukr, který poslaly lýkem do celého stromu a vypustily kyslík (bílé míčky) do okolí. A lýkožrout škodil.

Druhá aktivita nesla název Poznej svůj strom. Poslepu jsme si osahali strom, který jsme pak měli už normálně podle hmatu poznat. Bylo to docela náročné.

Také jsme se s pomocí zrcátek „prošli“ v korunách stromů.

Zkoušeli jsme si prožít pocity stromu během ročních období, zvlášť podzim byl fakt autentický. To už jsme byli všichni dávno v pláštěnkách, mrzly nám ruce a nohy. Ještě před úprkem do školy jsme napsali vzkaz pro můj strom, který si přečteme až na jaře.

Další den jsme vyrazili ke stadionu. Rozdělili jsme se do 9 skupin a začali s průzkumem stromu, jehož jehličí či list jsme si vybrali.

Zkoumali jsme živočichy na něm žijící, měřili obvod kmene, dělali frotáž kůry, zakreslovali do plánku jeho umístění, sbírali větvičky, listy, plody. Vše jsme potom zpracovali do karty stromu.

Vrcholem našeho týdenního snažení bylo zasazení našeho třídního stromu Beruškovníku (jinak jedlého kaštanu) do parku před školou. Na jeho nákup jsme si vydělali při domácích pracích. Aby byla motivace k úklidu pokojíčku, luxování, nandávání/vyndávání myčky, žehlení, pomoci v dílně ještě větší, měli jsme domluveno, že stejnou částku, kterou si společně vyděláme, tu nám věnuje město. Do Flory jsme si dojeli pro Beruškovník, hlínu, kůly, mulčovací kůru (děkujeme za slevu) a mohlo se začít sázet. Jak se nám to povedlo, se přišli podívat radní města a vedení školy. Vy se můžete také přijít podívat. V parku před školou je jen jediný strom, na kterém visí 26 berušek s přáním pro Beruškovník.

všichni z Berušek ze 3. B 

Týden stromů

Týden stromů

Týden stromů

 
Týden stromů

Týden stromů

 
Týden stromů

Týden stromů

 
Týden stromů

Týden stromů

 
Týden stromů

Týden stromů

 
Týden stromů

Týden stromů

 
Týden stromů

Týden stromů

 
Týden stromů

Týden stromů

 
Týden stromů

Týden stromů

 
 
16.11.2016 20:52:38 | přečteno 565x | magdalena.bulirova
Štítky: facebook
 
load